نرم افزار 3dS MAX

سخت افزار مورد نیاز و مناسب نرم افزار 3D MAX پیام بگذارید

نرم افزار 3dS MAX

سخت افزار مورد نیاز و مناسب نرم افزار 3D MAX، نرم افزار Autodesk 3ds Max توسط مدلسازان سه بعدی، انیماتورها و هنرمندان نورپردازی، برای مدل‌سازی، متحرک سازی و رندر کردن شخصیت‌های سه بعدی با جزئیات، طرح‌های واقع‌گرایانه و صحنه‌های پیچیده برای فیلم و تلویزیون، بازی‌ها و پروژه‌های تجسم طراحی استفاده می‌شود.

نرم افزار  AUTODESK 3DS MAX

کاربرد :ساخت انیمیشن ها، مدل ها، بازی ها و تصاویر سه بعدی
شرکت توسعه و منتشر کننده : Autodesk

Autodesk 3ds Max با نام قبلی 3D Studio و 3D Studio Max یک برنامه گرافیکی حرفه ای کامپیوتری سه بعدی برای ساخت انیمیشن ها، مدل ها، بازی ها و تصاویر سه بعدی است. این توسط Autodesk Media and Entertainment توسعه و تولید شده است. دارای قابلیت مدل سازی و معماری پلاگین انعطاف پذیر است و باید در پلتفرم مایکروسافت ویندوز استفاده شود. این اغلب توسط توسعه دهندگان بازی های ویدئویی، بسیاری از استودیوهای تجاری تلویزیونی و استودیوهای تجسم معماری استفاده می شود. همچنین برای جلوه های فیلم و پیش نمایش فیلم استفاده می شود. برای ابزارهای مدل‌سازی و انیمیشن،  3ds Max همچنین دارای سایه‌زن‌ها (مانند انسداد محیط و پراکندگی زیرسطحی)، شبیه‌سازی دینامیک، سیستم‌های ذرات، رادیوسیتی، ایجاد و رندر طبیعی نقشه  می باشد.

مواردی که در اینجا می خوانیم:

مدلسازی سه بعدی – 3D Modeling

معماری 3D Modeling به صورت تک رشته ایست[Single threaded]؛ یعنی بر خلاف فرایندهایی همچون رندرینگ[Rendering] که چندرشته ای هستند[Multi-threaded،  فرایندهایی همچون ساخت مش ، اکسترود کردن چند ضلعیها [Extruding] و تغییر رئوس آنها،برای اجرای بهینه تنها به یکی  از هسته های CPU نیاز دارد. پیشنهاد ما برای کسانی که از 3ds Max تنها برای 3D Modeling استفاده می کنید اینست که هزینه اضافی صرف خرید ورک استیشن های Dual CPU با هسته های چندتایی نکنند، چرا اکه این فرایند تاثیری بر روند کار نخواهند داشت.

ورک استیشن هایی که مخصوص 3D Modeling هستند نیازی به هسته های متعدد برای اجرای بهینه نداشته و فرکانس CPU است که حرف اول را می زند. پیشنهاد ما برای کسانی که فقط کار 3D Modeling انجام می دهند، ورک استیشن اورکلاک شده DOKMEHA W10000 می باشد.

3dsMAX

رندرینگ – Rendering

بر خلاف 3D Modeling ، فرایند ساخت انیمیشن و Rendering (رندرینگ) فرایندهای کاملاً چندرشته ای هستند؛ یعنی هرچه تعداد هسته های CPU بیشتر باشد، عملکرد نرم افزار حین اجراء بهتر خواهد شد.

رندرینگ یک فرایند کامپیوتری بسیار سنگین است که اصطلاحاً باید آفلود (Offload) شود. هدف از داشتن یک ورک استیشن 3D، حفظ بهره وری پروژه ها در یک نقطه معقول است. اگر بخواهید با نرم افزار 3ds Max انیمیشن ها را با آخرین فریم رندر کنید، مطمئنا  بهره وری لازم حاصل نخواهد شد، پیشنهاد DOKMEHA برای حل مشکل رندرینگ، استفاده از renderPRO2 می باشد و اگر چنانچه برای رندرکردن از GPU هم می خواهید استفاده کنید، ورک استیشن DOKMEHA W5000 را پیشنهاد میدهیم که تا ۸ GPU فول سایز را پیشتیبانی می کند.

3dsMAX-RENDERING

ساخت انیمیشن (Animation)

فرایند 3D animation شباهت های زیادی به فرایند  3D modeling دارد چرا که هر دو معماری تک رشته ای دارند و استفاده از CPU های متعدد نیز تاثیری بر عملکرد حین اجراء برنامه ها نخواهد داشت. اجرای بهینه این فرایندها به فرکانس CPU وابسته است، یعنی هرچه سرعت کلاک CPU بیشتر باشد، عملکرد نهایی نیز حین اجرا بهتر خواهد شد.

3dsMAX ANIIMATION

راه حل های ویژه Dokmeha، برای سازمانها و صنایع مختلف در استفاده از نرم افزار 3DS MAX

چه سخت افزاری مناسب کار با نرم افزار 3D MAX است؟

در اینجا به تفکیک بخش های مختلف سخت افزاری را برای کار با نرم افزار 3DS MAX معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که برای گرفتن بهترین خروجی از این نرم افزار چه میزان از بخش های مختلف سخت افزار کامپیوتر از جمله پردازنده، حافظه رم، حافظه ذخیره سازی، گرافیک و… نیاز می باشد.

پردازنده مناسب نرم افزار 3D MAX

Autodesk 3ds Max چگونه از CPU استفاده می کند؟
اکثر کارهای طراحی در 3ds Max (از جمله مدل سازی، اصلاح و متحرک سازی مدل های سه بعدی) تنها قادر به استفاده از یک هسته واحد CPU هستند. این باعث می شود که یک CPU با فرکانس بالا، صرف نظر از تعداد هسته، انتخابی ایده آل برای این کارها باشد. ایستگاه کاری 3ds Max Design & Animation ما بر این نوع حجم کاری تمرکز دارد.

برای مدل سازی سه بعدی
ساخت مش ها، اکسترود کردن چند ضلعی ها و سایر وظایف مدل سازی سه بعدی تک رشته ای هستند، به این معنی که آنها فقط از یک هسته CPU استفاده می کنند. اگر از این نرم افزار بیشتر برای مدل سازی استفاده می کنید، یک پردازنده ۴ تا ۶ هسته ای با سرعت کلاک بالا (۳.۵ گیگاهرتز و بالاتر) را توصیه می کنیم.
برای انیمیشن سازی
مانند مدل سازی سه بعدی، انیمیشن نیز تک رشته ای است. بنابراین یک پردازنده با سرعت ساعت بالا و ۴ تا ۶ هسته نیز توصیه می شود.
برای رندرینگ
در حالی که مدل سازی و انیمیشن سه بعدی فقط از یک هسته CPU استفاده می کند، رندر یک کار بسیار چند رشته ای است و بنابراین تعداد بالای هسته های CPU عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

با این حال، بسیاری از انواع موتورهای رندر – مانند آرنولد، که با نسخه‌های جدیدتر 3ds Max، و همچنین Mental Ray، V-Ray، Keyshot و موارد دیگر موجود است) – در استفاده از تعداد زیادی هسته بسیار کارآمد هستند. در واقع، اکثر این موتورها تقریباً کاملاً مقیاس پذیر می شوند که باعث می شود یک CPU با دو برابر تعداد هسته تقریباً دو برابر سریعتر باشد. ما پیکربندی های دیگری را با آن نوع CPU ارائه می دهیم، برای کسانی که بیشتر بر روی آن نوع حجم کاری تمرکز می کنند.

بهترین CPU برای Autodesk 3ds Max چیست؟
انتخاب بهترین پردازنده برای 3ds Max بستگی به کاری دارد که شما در این برنامه بیشتر انجام می دهید، اما در اینجا دو گزینه برتر وجود دارد:

Intel Core i7 13700K 16 Core – این یکی از بالاترین سرعت کلاک CPU های موجود است و در صدر جدول عملکرد تک هسته ای در 3ds Max قرار دارد. با این حال، اگر مقدار قابل توجهی رندر انجام دهید، تعداد هسته کوچکتر آن یک عامل محدود کننده خواهد بود. اگر می‌خواهید تقویت بیشتری داشته باشید، i9 13900K دارای چند هسته «کارآمد» اضافی و سرعت ساعت کمی بالاتر است – اما برای افزایش قابل‌توجه هنگام رندر، به توصیه بعدی ما نگاه کنید.
AMD Threadripper PRO 5995WX 64 Core – خط AMD Threadripper PRO دارای تعداد هسته‌های بزرگ همراه با عملکرد خوب در هر هسته است که آن را به انتخابی فوق‌العاده برای ایستگاه‌های کاری که بر روی عملکرد رندر متمرکز هستند تبدیل می‌کند. سرعت تک رشته ای خوب به این معنی است که این تراشه ها در مدل سازی و انیمیشن نیز به خوبی عمل می کنند، اگرچه قیمت آنها بسیار بیشتر از یک پردازنده با عملکرد قابل مقایسه در آن زمینه ها اما هسته های کمتر است. این تراشه‌ها همچنین از بسیاری از خطوط PCI-Express پشتیبانی می‌کنند، و اگر ترجیح می‌دهید رندر مبتنی بر GPU را داشته باشید، آن‌ها را برای چندین کارت گرافیک عالی می‌کند.

کارت گرافیک مناسب نرم افزار 3D MAX

Autodesk 3ds Max چگونه از کارت‌های گرافیکی (GPU) استفاده می‌کند؟
هنگام ایجاد مدلسازی، ویرایش و متحرک سازی مدل‌ها در 3ds Max، کارت گرافیک بخش بزرگی از تعداد فریم در ثانیه (FPS) است که نمای پورت قادر است مدل را با آن نمایش دهد. FPS بالاتر باعث می شود هنگام چرخش، زوم کردن، یا حرکت در اطراف مدلی که روی آن کار می کنید، تجربه روان تر و کلی بهتری داشته باشید. به طور کلی، ۳۰ فریم در ثانیه حداقل نرخ فریم قابل قبول در نظر گرفته می شود، در حالی که ۶۰ فریم در ثانیه ایده آل است.

از چه نوع کارت گرافیکی برای Autodesk 3ds Max استفاده کنم؟
با نسخه های اخیر 3ds Max ،Autodesk کارت های حرفه ای کوادرو و GeForce انویدیا را در لیست GPU های پشتیبانی شده خود قرار داده است. با این حال، آن‌ها بین این دو تفاوت قائل می‌شوند زیرا کارت‌های pro-grade (Quadro) را «تأیید شده» می‌نامند در حالی که GeForce فقط «تست شده» هستند. در حالی که کارت‌های GeForce می‌توانند به خوبی در 3ds Max کار کنند، سیاست رسمی Autodesk این است که «فقط کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای NVIDIA Quadro و AMD FirePro را توصیه و پشتیبانی می‌کنند». به همین دلیل، سیستم پیشنهادی رده بالاتر ما به طور پیش فرض مدل RTX حرفه ای NVIDIA را انتخاب می کند. برای مواقعی که استفاده از کارت GeForce بر پشتیبانی رسمی Autodesk اولویت دارد، مانند توسعه بازی یا رندر مبتنی بر GPU، گزینه‌های GeForce را نیز پیشنهاد می دهیم.

حافظه ذخیره سازی

توصیه می کنیم دو درایو حالت جامد داشته باشید که بهترین عملکرد را ارائه می دهند:
درایو اصلی: SSD برای سیستم عامل و برنامه ها
درایو ثانویه: SSD برای پروژه های فعال. یک SSD اختصاصی عملکرد مطلوبی را ارائه می دهد
SSD 2.5 اینچی SATA با سرعت ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه کار می کند
M.2 NVMe PCIe 3.0 SSD با سرعت ۲۵۰۰ مگابایت بر ثانیه کار می کند

بهترین نوع درایو برای استفاده از Autodesk 3ds Max چیست؟
به لطف سرعت و قیمت نسبتا مقرون به صرفه آنها، ما به شدت درایوهای حالت جامد (SSD) را برای درایو اصلی که میزبان سیستم عامل شما و نصب خود 3ds Max است، توصیه می کنیم. سرعت بالای SSD ها به سیستم شما اجازه می دهد تا بارها سریعتر از هر هارد دیسک سنتی بوت شود، برنامه ها را راه اندازی کند و فایل ها را بارگذاری کند. به ویژه، نوع جدیدتر SSD های NVMe از جدیدترین اتصالات مانند M.2 استفاده می کنند و سریع ترین نرخ انتقال را ارائه می دهند.

اگر بودجه شما اجازه می دهد، داشتن یک SSD دوم نیز ایده خوبی است که می تواند برای ذخیره پروژه های فعال شما برای کاهش بار بیشتر و صرفه جویی در زمان استفاده شود. ما به شدت توصیه می کنیم از یک درایو سیستم عامل با ظرفیت حداقل ۵۰۰ گیگابایت استفاده کنید تا مطمئن شوید که در آینده نزدیک نیازی به ارتقا درایو اصلی خود (که اغلب یک فرآیند پیچیده است) ندارید.

چه نوع درایو برای ذخیره سازی و پشتیبان گیری اطلاعات بهتر است؟
از آنجایی که SSD ها هنوز هم گران تر از درایوهای پلاتر در هر گیگابایت هستند، برای ذخیره سازی طولانی مدت و پشتیبان گیری توصیه می کنیم از یک هارد دیسک سنتی یا حتی یک آرایه درایو خارجی استفاده کنید. سیستم‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه یک راه عالی برای این کار هستند، زیرا می‌توانند بین ایستگاه‌های کاری متعدد به اشتراک گذاشته شوند و معمولاً ویژگی‌هایی را برای ارائه سطحی از افزونگی داده‌ها (محافظت در برابر از دست دادن فایل‌ها در صورت از بین رفتن یکی از درایوها) ارائه می‌دهند.

حافظه رم

نرم افزار Autodesk 3ds Max به چه مقدار حافظه (رم) نیاز دارد؟
در حالی که مقدار دقیق رم مورد نیاز شما به پروژه های خاص شما بستگی دارد، برای 3ds Max ما به طور کلی حداقل ۱۶ گیگابایت را توصیه می کنیم. صحنه های بسیار پیچیده ممکن است به ۳۲ گیگابایت رم نیاز داشته باشند، اگرچه به ندرت پیش می آید که 3ds Max به بیش از ۳۲ گیگابایت نیاز داشته باشد. با این حال، اگر مقدار زیادی رندر CPU پیچیده و با وضوح بالا انجام می دهید، ممکن است به رم ۶۴ گیگابایت یا حتی بیشتر نیاز داشته باشید.

و به طور کلی، ۳ تا ۶ گیگابایت رم برای هر هسته CPU توصیه می شود. به عنوان مثال، اگر یک پردازنده ۱۲ هسته ای را انتخاب کنید، ۳۲ گیگابایت برای کارهای اساسی یا ۶۴ گیگابایت برای بارهای کاری سخت تر کافی است.

کیس

اگر می خواهید پردازنده های دوگانه و یا چندین کارت گرافیک با کارایی بالا داشته باشید، ورک استیشن HP Z8 G4 توصیه می شود.

اگر می‌خواهید با یک پردازنده پیشرفته و تک کارت گرافیک با عملکرد بالا با پتانسیل ارتقا در آینده شروع کنید، کیس ورک استیشن Dell 7820 توصیه می‌شود. با Z6 G4، می‌توانید دومین پردازنده منطبق را اضافه کنید و با استفاده از رایزر پردازشگر دوم (اختیاری)، حافظه را دو برابر کنید. منبع تغذیه از دو کارت گرافیک میان رده نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ایستگاه کاری HP Z4 G5 برای اکثر گردش‌های کاری توصیه می‌شود. از آنجایی که اینتل اکنون پردازنده‌های تک Core i9 و Xeon را با حداکثر ۱۸ هسته و سرعت کلاک بالا تولید می‌کند، نیازی به پردازنده‌های دوگانه نیست، مگر اینکه پردازش‌های سنگین CPU یا وظایف فشرده‌ای که بیش از ۱۸ هسته نیاز دارند، داشته باشید. همچنین، HP Z4 G4 دارای منبع تغذیه ۱۰۰۰ واتی اختیاری است که از قدرتمندترین کارت‌های گرافیکی از جمله GeForce RTX 3080 و Quadro RTX A5000 پشتیبانی می‌کند.

Blackmagic Decklink  سخت افزار تخصصی

یک کارت ضبط و پخش Blackmagic Decklink را به سیستم ورک استیشن، پس از تولید خود اضافه کنید. با هر فرمت و وضوح تصویری که نیاز دارید کار کنید. از دوربین‌ها، دک‌ها و فیدهای زنده مستقیماً به برنامه‌های نرم‌افزاری ویرایش، جلوه‌ها و طراحی عکس بگیرید. DeckLink Studio 4K و DeckLink SDI 4K دارای وضوح بالا Ultra HD هستند، در حالی که DeckLink 4K Extreme 12G و DeckLink 4K Pro همچنین دارای پیوند دوگانه 12G-SDI، پشتیبانی از 2160p60، کیفیت تصویر ۴:۴:۴، استریوسکوپی سه بعدی برای جلوه های بصری فیلم بلند پیشرفته، ویرایش و تصحیح رنگ مدل‌های DeckLink برای پشتیبانی از جریان کار مبتنی بر فایل یا نوار وجود دارد تا نظارت دقیقی در مجموعه‌های ویرایش و درجه‌بندی با استفاده از مانیتورهای حرفه‌ای SDI، تلویزیون‌های HDMI و حتی ویدئو پروژکتورها ارائه دهد.

یک کارت ادغام و اتصال AJA KONA 5 را به سیستم ورک استیشن، پس از تولید خود اضافه کنید. KONA 5 دارای ۴ عدد اسپیگوت 12G-SDI دو طرفه با ورودی مرجع است و ورودی/خروجی 4K/UltraHD را می توان با یک کابل 12G-SDI یا 6G-SDI یا کابل های چهارگانه 3G-SDI به دست آورد. ورودی/خروجی 2K/HD را می توان با یک کابل 3G-SDI یا دو پیوند ۱.5G-SDI به دست آورد، در حالی که امکان ضبط و نظارت از طریق SDI را به طور همزمان فراهم می کند. یک اتصال HDMI 2.0 با اندازه کامل، نظارت و خروجی را با پشتیبانی از HDR، Deep Color و HFR ارائه می دهد. در کل، KONA 5 انتخاب حرفه ای برای پست، پخش، گرافیک، مجموعه های مجازی، پیش نمایش، ترکیب زنده و موارد دیگر است.

سخت افزار پیشنهادی شرکت AutoDesk، برای نرم افزار 3DS MAX 

این لینک ها لیستی از سیستم های تایید شده برای نرم افزار Autodesk 3ds Max را در اختیار شما قرار می دهد. اگر می‌خواهید سخت‌افزاری بخرید که دارای گواهینامه Autodesk برای اجرای بهینه نرم‌افزار ما باشد، باید از میان این تنظیمات سخت‌افزاری را انتخاب کنید. فروشندگان سخت افزار در حال حاضر بخشی از برنامه صدور گواهینامه Autodesk Media & Entertainment عبارتند از NVIDIA، ATI/AMD، INTEL، HP (Hewlett-Packard)، Dell، Apple، Lenovo، Boxx و Fujitsu.

Autodesk تلاش کرده است پیکربندی های ارائه شده در زیر را برای سازگاری با محصولات Autodesk آزمایش کند، اما نمی تواند ارز یا دقت اطلاعات زیر را تضمین کند، یا اینکه هر پیکربندی داده شده نتایج مورد نظر را ارائه می دهد.

در این لینک سخت افزار دارای گواهی 3ds Max سخت افزار مورد نیاز هر دسته بیان شده است که پیشنهاد شرکت Auto Desk می باشد.

با یک متخصص صحبت کنید.

متخصصان عملکرد ما می توانند به شما کمک کنند ایستگاه کاری مناسب را که برای برنامه ها و گردش کار شما ساخته شده است پیدا کنید. متخصصان کارآیی DOKMEHA آماده هستند تا در مورد تمام سوالات فنی شما به شما کمک کنند و راه حل هایی را برای گردش کار نرم افزار حرفه ای شما ارائه دهند.

تماس با متخصصان

شنبه تا پنج شنبه | ۱۰ صبح تا ۵ عصر
۶۸۰۸ ۲۸۴۲ ۰۲۱ / ۶۸۰۹ ۲۸۴۲ ۰۲۱
پشتیبانی در WhatsApp پیام بگذارید:
۰۹۳۶۹۵۳۷۷۱۳ / ۰۹۳۵۸۱۱۶۴۲۲

مشاوره رایگان و تخصصی برای 3DS MAX

3DS MAX Solutions

درود بر شما، برای گرفتن مشاوره در مورد لپ تاپ یا کیس کامپیوتر حرفه ای مخصوص کار با نرم افزار 3DS MAX، از طریق فرم زیر با ما ارتباط بگیرید.


اگر میخواهید ما با شما تماس بگیریم یا ایمیل ارسال کنیم، لطفاً این فرم را پر کنید تا یک متخصص از Dokmeha، با شما صحبت کند و راهنمایی لازم را انجام دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

close